FAQ teknik
Dataudtræk fra bankerne — Kunden mangler posteringer inden for dagen.
I bankerne kan kunderne bestille forskellige typer udtræk:
CAMT53 indeholder posteringer End Of Day, disse modtages typisk dagligt næste morgen.
CAMT54 indeholder adviseringer ”i løbet af dagen”, kan bestilles til forskellige tidspunkter på dagen.
CAMT52 indeholder fremtidige posteringer (de posteringer, der er kendt af systemet).
Få kunden til at bestille de relevante udtræk i banken.
Kan man teste mod alle tre datacentraler?
Nej, det er kun muligt at teste mod Bankdata.
Fejlkoder
500# Internal server error — Mod BEC
Det kan skyldes at BEC, til forskel fra de to andre datacentraler, sender 2 certifikater i et getBankCertificate kald. Her skal benyttes certifikat nr. 2 "bank connect prod".
500# Internal server error
Hvis du får flg. fejl:
General security error (Error during certificate path validation: Could not validate certificate signature.); nested exception is org.apache.ws.security.WSSecurityException: General security error (Error during certificate path validation: Could not validate certificate signature.)
Det kan også skyldes en fejl på selve certifikatet, få banken til at tjekke om certifikatet er OK.
501 #Error in method invocation – Contact Bank Connect support
501#15db0f69689220785316f5350dae85c6054#Failure in activateServiceAgreement:KS01060E NAK_SHA_KEY EJ SAMME SOM SRVC_CRTFCT.SCR_SHA_KEY' in response from datacentral
Kunden har indtastet forkert kode. Aktiveringskoden er ikke spærret.
501 #Error in method invocation – Contact Bank Connect support
501#329019039ddd04a681dbb241f5fbdfbe
3b#Failure in activateServiceAgrement:KS01058E FEJL I PUBLIC-KEY STATUS. STATUS = spærret høj
Kunden har opbrugt antal fejlforsøg under indtastning af aktiveringskoden og koden er nu spærret. Kontakt banken for at få fremsendt ny kode fra banken.
501 #Error in method invocation – Contact Bank Connect
501#64e074055b4040cfb1e5ff019d7be99a#Failure in activateServiceAgreement:KS01058E FEJL I PUBLIC-KEY STATUS. STATUS = initiere
Kunden anvender forkert AftaleID. (Tidligere også kaldet funktionsId)
634# Certificate is not valid - Mod BEC
System.ServiceModel.FaultException: '634#fec3979c-862e-4f8a-87ec-4530abe26ef0#Certificate is not valid
Kendt fejl I C#
Der findes en fejl i signaturen for pengeinstitutter under BEC, som gør at transportsignaturen, det yderste lag af de to signaturer, ikke kan valideres.
BEC arbejder på at løse problemet.
710# Schema or content validation has failed
ISO20022 specifikationen følges ikke. Verificer at ISO20022 PAIN.001 Transfer Payment specifikation er overholdt.
Timeout ved TransferPayment
Kunden får timeout, når der sendes en
transferpayment request ind som en ny bruger.
Kunden sender ugyldig data i requestens header.
Verificer hoved Registreringsnummer (H-reg.)
Verificer aftalenummeret.
Kunden får timeout på sine request i tidsrummet
kl.: 03:00 - 05:00
Der sendes request indenfor servicevinduet.
Der anbefales at der ikke sende request ind mellem kl.: 03:00 - 05:00
Internal server error
Tjek om endpointet indeholder en service:
F.eks:
http://bankconnectservices.dk/2019/04/04/services/CorporateService/renewCustomerCertificate
Fjern "service" — "renewCustomerCertificate"
Så skal kaldet virke
http://bankconnectservices.dk/2019/04/04/services/CorporateService