Driftsstatus

Aktuel driftstatus for Bank Connect løsningen:



Driftsstatus

Bank Connect kører i produktion

Bank Connect kører i test.

Aktuel information om drift og servicevinduer:



Historik på drift og Servicevinduer:

LØST Tirsdag d. 14.07.2020
Der kan i øjeblikket opleves periodevise udfald mod BEC.
BEC arbejder på at løse problemet.

Fredag d. 10 juli 2020 - SDC Servicevindue
SDC har ordinær månedlig servicevindue søndag d. 12.07 mellem 02.00 - 05.00.

Torsdag d. 11. Juni 2020 kl. 15.00
BEC har nu fået skiftet certifikat og alt kører igen som det skal.
Skulle kunder risikere at få en certifikatfejl, skal de kalde
getBankCertificate, dette løser problemet.
Såfremt dette ikke er en mulighed, bedes man referere sin kunde til dennes bankrådgiver, som kan bestille en ny aktiveringskode til Bank Connect

Der kan opleves kortere perioder med ustabil drift mellem 02.00 - 05.00.

Fra kl. 05.00 - 06.00 Er der ikke adgang til systemerne og transaktioner vil ikke blive gennemført i den periode.

Torsdag d.11. juni 2020 - LØST!
BEC har skiftet bankcertifikat.

Enkelte kunder i BEC oplever stadig problemer med det nye Bank-certifikat.
BEC er i gang med at rette fejlen
Nyt igen kl. 14.00

9. juni LØST Produktion Der kom fejl mod BEC, ved skift af bankcertifikat
Opdateringen er rullet tilbage

2. juni LØST!
Testmiljø
Der er udfordringer med testmiljøet på Bank Connect.
Vi arbejder på at løse sagen hurtigst muligt.

19. maj LØST!
Driftsproblemer mod BEC
19. maj kl. 10.00
Der er i øjeblikket forlængede svartider og afbrydelser mod BEC.
Der arbejdes på at finde en løsning på problemet.
Ny status senest kl. 16.00

04. maj LØST!
Vi oplever problemer med vores testmiljø, som i øjeblikket ikke er muligt at tilgå uden at få en serverfejl tilbage.
Vi arbejder på at løse problemet hurtigst muligt.

4. maj var der problemer mod SDC i forbindelse med et certifikatskift.
Problemet blev løst omkring 15.45

4. maj 2020 kl.11.20
SDC har fået et nyt certifikat på.
Vi opdaterer så snart det virker

4. maj 2020 kl.9.30
SDC arbejder på sagen og forsøger at løse problemet hurtigst muligt.
Update igen senest kl. 11.

4. maj 2020 kl. 8.00
Der er, her til morgen, problemer mod SDC.
Vi vender tilbage med nyt igen 9.30


Tirsdag d. 21. april 2020.
Der er i øjeblikket udfordringer med at hente kontoudtræk fra SDC.
Der arbejdes på sagen.
Ny opdatering senest kl. 10.

------ Tirsdag d. 7. april - opdatering kl. 11.55
SDC lavede rollback på en igangsætning der fejlede. -----
Der kan opleves drift problemer.
Vi arbejder på at finde årsag og løsning.
Ny opdatering senest kl. 12.

Onsdag den 25. marts 2020
Bankdata har oplyst, at de manglede udtræk nu er leveret.

Onsdag den 25. marts 2020
Bankdata har oplyst at de har problemer med at danne udtræk i XML-format.

SDC Manglende posteringsfiler
SDC er I gang med at undersøge sporadiske fejl omkring posteringsfiler, som nogle steder mangler. De forventer at igangsætte en rettelse den 6. marts.


Torsdag den 5. marts 2020
I aften udskifter vi et internt certifikat, derfor kan der i tidsrummet 22:00 – 24:00 torsdag aften forekomme et kort udfald af ca. 1 minuts varighed.

Serveren var ikke tilgængelig i tidsrummet 11.05 – 11:20 i dag den 22.11.2019 Opdatering 22.11.2019 klokken 11:10
Bank Connect serveren er nede i øjeblikket
Opdatering 10/10 2019 klokken 8.00
Bank Connect kører OK

Opdatering 9/10 2019
Bankdata har i øjeblikket problemer med at behandle betalinger.

Bankdata modtager alle leverancer, men større leverancer (over 800kb) og leverancer indeholdende betalinger til NemKonto bliver modtaget og vil blive behandlet senere.
Vi sender ikke nogen Pain.002 kvitteringer på modtagne leverancer, de vil komme senere.
Dubletkontrollen vil sikre at ens leverancer ikke bliver behandlet flere gange.
CAMT.054 udtræk til levering i løbet af dagen bliver heller ikke dannet. Opdatering 13/9 2019 Bank Connect kører OK

Fejlen er nu løst og de kunder der havde problemer med at forny certifikater, samt at aktivere nye kunder, kan nu igen køre.

Opdatering 12/9 2019
Vi mener nu at have fundet fejlen. Vi igangsætter en ændring i nat, som skulle løse problemet. Ny opdatering d. 13/9 2019

11/09 2019
Vi oplever, i øjeblikket, problemer med certifikatudstedelser på Bankdata. Vi har oplevet at ny-udstedelser kan give problemer og formoder at fornyelse af eksisterende certifikater også kan give fejl. Vi undersøger problemet. Der kommer en ny opdatering senest torsdag d. 12/9 2019 kl. 12.

Mandag d. 26 August 2019.
Der er drifts problemer, timeout på nogle transaktioner, fra 11:00 - 12:30

Onsdag d. 17. juli 2019
Der var problemer med serverne.

Torsdag d. 27. juni 2019
Serverne kørte ikke og kunderne fik en Time-out

Onsdag d. 8. maj 2019.
Bankdata har oplyst at der er problemer med den automatiske brugergodkendelse af indsendte betalinger.
Kunderne kan dog manuelt brugergodkende betalinger i bankernes erhvervsnetbanker.

Fredag d. 1. februar 2019.
Bankdata har i øjeblikket problemer, som kan giver udfordringer for kunderne på denne datacentral. Vi opdaterer når systemet igen er kørende.

Tirsdag den 08. januar 2019
oplevede nogle kunder at få meddelelsen ”Could not create SSL/TLS secure channel”. Dette skyldtes et uvarslet skift af TLSv1.0 til TLSv1.2. Fejlen opstod klokken 08.20 og er rettet 9.30

Torsdag den 20. september 2018
blev TLSv1.2 nedgraderet til TLSv.1.0 igen så alle kunder nu kører. Opgraderingen varsles nu til igangsætning mandag den 11. februar 2019. Efter denne dato er det ikke længere muligt at anvende TLS v 1.0 og 1.1 mod Bank Connect.

Onsdag den 19. september 2018
oplevede nogle kunder at få meddelelsen ”Could not create SSL/TLS secure channel”. Dette skyldtes et uvarslet skift af TLSv1.0 til TLSv1.2.