Driftsstatus

Aktuel driftstatus for Bank Connect løsningen:

Bank Connect kører OK

Aktuel information om drift og servicevinduer:

Opdatering 10/10 2019 klokken 8.00
Bank Connect kører OK

Opdatering 9/10 2019
Bankdata har i øjeblikket problemer med at behandle betalinger.

Bankdata modtager alle leverancer, men større leverancer (over 800kb) og leverancer indeholdende betalinger til NemKonto bliver modtaget og vil blive behandlet senere.
Vi sender ikke nogen Pain.002 kvitteringer på modtagne leverancer, de vil komme senere.
Dubletkontrollen vil sikre at ens leverancer ikke bliver behandlet flere gange.
CAMT.054 udtræk til levering i løbet af dagen bliver heller ikke dannet. Opdatering 13/9 2019 Bank Connect kører OK

Fejlen er nu løst og de kunder der havde problemer med at forny certifikater, samt at aktivere nye kunder, kan nu igen køre.

Opdatering 12/9 2019
Vi mener nu at have fundet fejlen. Vi igangsætter en ændring i nat, som skulle løse problemet. Ny opdatering d. 13/9 2019

11/09 2019
Vi oplever, i øjeblikket, problemer med certifikatudstedelser på Bankdata. Vi har oplevet at ny-udstedelser kan give problemer og formoder at fornyelse af eksisterende certifikater også kan give fejl. Vi undersøger problemet. Der kommer en ny opdatering senest torsdag d. 12/9 2019 kl. 12.

Mandag d. 26 August 2019.
Der er drifts problemer, timeout på nogle transaktioner, fra 11:00 - 12:30

Onsdag d. 17. juli 2019
Der var problemer med serverne.

Torsdag d. 27. juni 2019
Serverne kørte ikke og kunderne fik en Time-out

Onsdag d. 8. maj 2019.
Bankdata har oplyst at der er problemer med den automatiske brugergodkendelse af indsendte betalinger.
Kunderne kan dog manuelt brugergodkende betalinger i bankernes erhvervsnetbanker.

Fredag d. 1. februar 2019.
Bankdata har i øjeblikket problemer, som kan giver udfordringer for kunderne på denne datacentral. Vi opdaterer når systemet igen er kørende.

Tirsdag den 08. januar 2019
oplevede nogle kunder at få meddelelsen ”Could not create SSL/TLS secure channel”. Dette skyldtes et uvarslet skift af TLSv1.0 til TLSv1.2. Fejlen opstod klokken 08.20 og er rettet 9.30

Torsdag den 20. september 2018
blev TLSv1.2 nedgraderet til TLSv.1.0 igen så alle kunder nu kører. Opgraderingen varsles nu til igangsætning mandag den 11. februar 2019. Efter denne dato er det ikke længere muligt at anvende TLS v 1.0 og 1.1 mod Bank Connect.

Onsdag den 19. september 2018
oplevede nogle kunder at få meddelelsen ”Could not create SSL/TLS secure channel”. Dette skyldtes et uvarslet skift af TLSv1.0 til TLSv1.2.